LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe & Butik

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe om ni valt det som leveranssätt. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS-avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Har du valt att hämta ut ditt paker i vår butik. Ta med din orderbekräftelse tillsammans med legetimation.

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Oneframe Stockholm tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Transport

All transport sker med hjälp av DHL.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till 08-370550 eller info@oneframesthlm. Transportföretagets telefonnummer är XXX


Betalningsvillkor

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på hos oneframesthlm.se. Genom att beställa varor på oneframesthlm.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på oneframesthlm.se

Vid beställning hos kundtjänst betalar du mot postförskott eller genom förskottsbetalning till vårt bankgiro. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. oneframesthlm.se reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 SEK per paket & sändning. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Priser

Alla priser på oneframesthlm.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leverans och serviceavgift på alla beställningar.

betalning – 

 

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Fakturor till företag skickas per post till angiven fakturaadress och har 30 dagars förfallotid.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

 

Klarna checkout

Oneframe Stockholm använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

 

 

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till Oneframe Stockholm vällingby torg 21 162 65 vällingby. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Oneframe Stockholmåtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Vid retur, efter att varan kontrolerats görs en kreditering på summan av varan, ej frakten.

Reklamationer & skador

Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Du som kund har inte heller några kostnader för frakt i samband med detta utan vi betalar självklart dina fraktkostnader. Vid reklamation kontakta oss via mail info@oneframesthlm.se och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig att skicka tillbaka produkten på bästa sätt.

OBS! Reklamationer måste meddelas till oss inom 14dagar från att ni mottagit varan

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

 

måttbeställd passepartout - ej öppetköp/retur eller ånger rätt

Eftersom din måttbeställda passepartout är en speciallbeställd produkt gäller varken ånger, bytes- eller ångerrätt på denna produkt. Då den skärs till efter dina mått samt önskemål är denna osäljbar för Oneframe Stockholm.

 

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från oneframesthlm.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, info@oneframesthlm.se
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

 

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo. Fraktkostnaden återbetalas inte vid en retur utan enbart de varor ni köpt.

 

Reservationer

oneframesthlm.se reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

oneframesthlm.se förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

 

Force Majeure

oneframesthlm.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Lagen om distanshandel

oneframesthlm.se följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

 

Tvist

Vid eventuell tvist kommer oneframesthlm.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl

FÖRETAGSUPPGIFTER

Oneframe Stockholm, vällingby torg 21, 16265 vällingby

Telefon: 08-370550

e-post: info@oneframesthlm.se

Vårt organisationsnummer är SE851217749701

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 10.00 - 18.00.

Stäng